ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز شنبه یک شهریور ۹۹-راهبرد معاصر

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز شنبه یک شهریور ۹۹

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات امروز شنبه یکم شهریور ماه با کاهش 1.2 درصدی همراه بود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 22
کد خبر: ۵۵۹۲۸

 به گزارش راهبرد معاصر ارزش سهام عدالت در پایان معاملات امروز شنبه یکم شهریور ماه کاهش یافت. امروز ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی به 16 میلیون و 624 رسید که با این حساب ارزش 60 درصد سهام قابل فروش آن به 9 میلیون و 974 هزار 400 تومان رسید.

همچنین ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم به 31 میلیون و 335 هزار و 878 تومان رسید که ارزش 60 درصد سهام قابل فروش آن 18 میلیون و 801 هزار و 526 تومان است.

 

سهام عدالت در طول هفته گذشته کاهش 12 درصدی را تجربه کرد که روند آن امروز هم ادامه پیدا کرد. البته افت امروز سهام عدالت در شرایطی اتفاق افتاد که شاخص کل بورس هم کاهش بیش از 1.7 درصد را تجربه کرد.

 

قیمت سهام عدالت

 

فروش بلوکی سهام عدالت از امروز یکم شهریور آغاز شد

 

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با آزاد شدن ۳۰ درصد دوم سهام عدالت و فراهم شدن امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت، از این به بعد فروش سهام عدالت به صورت بلوکی و خارج از زمان معاملات بازار انجام خواهد شد.

 

ارزش سهام عدالت

فروش بلوکی سهام عدالت موجب خواهد شد که دیگر فروش سهام عدالت بر روند معاملات بازار تاثیرگذار نباشد. در واقع در این روش سفارش‌های یک نماد تجمیع شده و با قیمت مشخصی به فروش برسد. با این روش رقابت میان خریداران عمده نیز شکل می‌گیرد و گاهی ممکن است یک نماد مشخص به قیمتی بالاتر از قیمت روز قبل تابلو فروخته شود.

  

قیمت روز سهام عدالت

در هفته گذشته یکی از دلایل افت بازار را فشار عرضه نماد‌های سهام عدالت از سوی کارگزاری‌های ناظر می‌دانستند. اقدامی که با اصطلاح فروش آبشاری در میان فعالان بورسی مطرح شد. هر چند با توجه به حجم پایین معاملات در مقایسه با کل معاملات بازار این موضوع احتمالا تاثیر چندان زیادی هم بر منفی شدن شاخص بورس نداشته است. قدم بعدی در راستای ساماندهی سهام عدالت می‌تواند اضافه شدن نماد‌های سهام عدالت به پورتفوی سهامداران آن باشد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار